Örebro Hockey tilldelas prestigefyllda Guldbiljetten
Publicerad: 2017-01-24
PRISAS
Örebro Hockey prisas med prestigefyllda utmärkelsen Guldbiljetten, som belönar ledande arbete och utfall i publikrekrytering.

Klicka här för att säkra din plats till Örebro Hockey vs Luleå på torsdag i Behrn Arena!

Örebro Hockey blev på tisdagen stolt mottagare av utmärkelsen Guldbiljetten och ställer sig till en exklusiv skara vinnare, med bland andra Hammarby Fotboll och handbollsklubben IFK Kristianstad.

I motiveringen går det att läsa följande:

"Örebro Hockey har genom en långsiktig satsning på publiken inte bara säkrat intäkter och upplevelsen utan också blivit ett etablerat SHL-lag med en ekonomi i balans. I SHL är man i topp vad gäller beläggningsgrad, det vill säga publiksnittet i förhållande till maxkapaciteten i arenan. Örebro låg på imponerande 99 procent under säsongen 2015/2016 och ligger på över 95 procent under innevarande säsong, trots lite sämre sportslig framgång. Många klubbar tittar på Örebro Hockey och anammar deras idéer och strategi vad gäller publikutveckling".

Emilie Wiklander är privatmarknadschef och evenemangsansvarig i Örebro Hockey och säger så här om utmärkselsen: – Vilket kvitto på det hårda jobb vi dagligen lägger ner. Stort tack till vår fantastiska publik för ert engagemang och för er lojalitet, tillsammans har vi nu satt Örebro återigen på kartan, vi ska vara stolta!

Kan du berätta lite hur arbetet strategiskt har sett ut, ge något konkret exempel? – Vi har jobbat med att ta höja statusen på säsongskortsinnehavare, i dag är de Privatpartners till Örebro Hockey. Vi har partnerträffar, namnskylt i arenan och vi försöker hela tiden utveckla partnerskapet. Vår publik är vår styrka. Vår nyckel till framgång. Vi förstår att vi hela tiden måste vara lyhörda och ge tillbaka minst lika mycket som vi får. Upplevelsen på plats i arenan måste vara minst lika bra som hemma i soffan. Det ställer ganska höga krav, säger Emilie och fortsätter: – Vi jobbar aktivt med att utveckla upplevelsen och vi sätter alltid kunden i centrum. Hos oss ska varje enskild individ känna sig sedd och veta att den är behövd. Det är en förutsättning för att skapa en grym stämning. För mig har kunden alltid rätt och det är ett förhållningssätt som ständigt driver oss framåt. Jag har stor respekt för den tid och de pengar alla våra gäster spenderar i Behrn Arena, det är absolut inte en självklarhet. Den respekten gör att vi ställer höga krav på vår egen leverans och är nyckeln till den service vi vill ge.

Du som har varit med på resan upp från allsvenskan till SHL, hur kan du se tillbaka på förändringen? – För sex år sedan satt det 600 personer på läktaren och det regnade in genom taket ner i spelarbåset. Idag har vi bäst beläggning i idrotts-Sverige och ett engagemang i staden runt vår klubb som är enormt. – Jag lyfter på hatten till alla de ideella timmar som lagts ner i vår arena, till min personal som på ett föredömligt sätt tar hand om varje gäst, till spelarna i laget som genom hårt jobb utanför isen bidragit till att skapa relationer med unga som gamla i vår region, till alla de som under åren bidragit till utveckling av vårt event, till vår säkerhetsansvarige som alltid ser till att sätta gästen i centrum och till vår fantastiska publik. Det är en ära att få jobba med er alla, glöm aldrig, DET ÄR VI SOM ÄR ÖREBRO!

Klicka här för att läsa mer om utmärkelsen!

Kommunikationschef Johan Arvidsson