Förlust mot Malmö
Publicerad: 2 min läsning

Örebro Hockey föll under torsdagen mot Malmö.
Veckans andra match spelades under torsdagen då Örebro Hockey tog sig an Malmö på bortaplan. Örebro startade matchen bra och kunde tillbringa mycket tid i anfallszonen. Örebro var det hetare laget från start och skapade också några fina målchanser. Tidigt i matchen fick man chansen att spela med en man mer, där lyckades Örebro dock inte skapa några farligheter. När Örebro fick chansen i powerplay för andra gången skulle utdelningen tillslut komma. Joonas Rasks skott styrdes på en Malmöförsvarare och in bakom Oscar Alsenfeldt i Malmömålet. Rasks mål blev periodens enda och Örebro kunde gå till pausvila med en 1-0-ledning.
Även i den andra perioden startade Örebro starkt. Precis som i den första perioden fick man tidigt chansen i powerplay. Örebro lyckades dock inte ta tillvara på den möjligheten. När Rasmus Rissanen drog på sig en utvisning direkt efter var det Malmös tur att få spela med en man mer. Jonas Arntzen agerade lugnt och tryckt i Örebromålet och det var faktiskt Örebro som skapade den bästa målchansen. Robert Leino kom fri med Oscar Alsenfeldt men lyckades inte överlista Malmömålvakten. Vi bjöds inte på några mål i den andra perioden och Örebro ledning med 1-0 stod sig perioden ut.
I inledningen av den tredje perioden vände Malmö på matchen då man fick chansen att spela powerplay två gånger om. Helge Grans prickade in kvitteringen till 1-1 när Oliver Eklind satt utvisad. Kort därefter åkte Robin Kovács ut två minuter för slashing och då kunde Jan-Mikael Järvinen ge hemmalaget ledningen. Knappt två minuter senare kunde Malmö gå ifrån ytterligare då Joseph Veleno tryckte in 3-1. Örebro reste sig aldrig från det Malmö kunde ta hem alla tre poäng. Slutresultatet skrevs till 4-1 efter att Emil Sylvegård satt sista målet i tom målbur.
Klicka här för statistik från matchen.
Nästa match spelas på lördag då HV71 gästar Behrn Arena kl 18:00.